სსიპ.სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ დიდი ჯიხაიშის N1 საჯარო სკოლის 2024-2025სასწავლო წლის
VIII-კლასის სადამრიგებლო პროგრამა
დამრიგებელი : მაია კახაძე
დამრიგებლის
მუშაობის მიზანი:
დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების
ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური
შესაძლებლობების განვითარებაში; ხელი შეუწყოს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების
წესის
დამკვიდრებას, დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბებას;
დაეხმაროს თითოეულ მოსწავლეს
ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
დამრიგებლის მუშაობა წარიმართება შემდეგი
პრინციპებით:
ა) მოსწავლის სრულფასოვანი
აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს
პიროვნების ფიზიკური, კოგნიტური (შემეცნებითი) და ემოციურ-სოციალური განვითარებისაკენ;
ბ)
მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის
ფუნქციაა მოსწავლის პოტენციური ძალების ამოქმედება და მისი ნიჭისა და შესაძლებლობების
გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
გ) მოსწავლეებში პასუხისმგებლობის გრძნობის
განვითარება - დამრიგებელმა მოსწავლეებს საშუალება უნდა მისცეს, მონაწილეობა მიიღონ
აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი
პრობლემების მოგვარებაში;
დ) თანამშრომლობის პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა
მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, პატივისცემასა და ნდობას.
ერონული სასწავლო გეგმის მიხედვით დამრიგებელს ევალება:
·
გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ
წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი,
მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);
·
საბაზო საფეხურზე ჩაატაროს სადამრიგებლო
საათი არანაკლებ თვეში ერთხელ, რომლის ფარგლებშიც დამრიგებელმა მოსწავლის ასაკის შესაბამისად
უნდა იმუშაოს სხვადასხვა უნარის განვითარებაზე;
·
დაეხმაროს მოსწავლეს აკადემიური
თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
·
იყოს შუამავალი მოსწავლეს, მშობელსა
და მასწავლებელს შორის თანამშრომლობითი ურთიერთობის ჩამოყალიბებაში;
·
რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ)
მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული
პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ;
·
საჭიროების შემთხვევაში, შეხვდეს
დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან
დაკავშირებული ინფორმაცია;
·
სასწავლო წლის ბოლოს გააანალიზოს
სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის მიღწევები, გაკვეთილებზე დასწრება და ქცევა
მასწავლებლებისგან მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე, მოამზადოს თითოეული მოსწავლის
მოკლე დახასიათება ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ და მიაწოდოს მშობელს და შეინახოს
თავადაც, მოსწავლის განვითარებაზე შემდგომი დაკვირვების მიზნით.
დიდი ჯიხაიშის N1 საჯარო სკოლის VIII კლასის
დახასიათება
VIII კლასში ირიცხება
21 მოსწავლე: 10 გოგონა და 11 ვაჟი. ახალი სასწავლო წლიდან სადამრიგებლო პროგრამის ფარგლებში
დაგეგმილი აქტივობები ხელს შეუწყობს მოსწავლეების უფრო აქტიურად ჩართვას სწავლის პროცესში
და შესაბამისად სწავლის ხარისხის ამაღლებას.
სადმრიგებლო საათის თემები შემდეგ ორ მიმართულებაში არის გაერთიანებული:
1.
პიროვნული, მორალური და
სოციალური განვითარება - რომელიც აერთიანებს ფიზიოლოგიურ განვითარებას, ჰიგიენას, ჯანსაღი
ცხოვრების წესს, პიროვნულ თვისებებს, ინტერესებს, პროფორიენტაციას, ღირებულებათა ფორმირებას,
მეგობრობას და შემწყნარებლობას.
mimarTuleba - pirovnuli,
moraluri da socialuri ganviTareba
N |
თემები |
შეხვედრების რაოდენობა |
1 |
ras niSnavs viyo mozardi - Tineijeri? |
2 |
2 |
fiziologiuri
cvlilebebi - higiena |
1 |
3 |
minda
viyo popuruli |
2 |
4 |
momxibvleloba |
2 |
5 |
Aara Zaladobas ! |
2 |
6 |
konformizmi |
1 |
7 |
lideroba |
2 |
8 |
xasiaTis simtkice |
1 |
2. შემეცნებითი და კულტურული განვითარება - აერთიანებს სწავლის,
მეცნიერების, ხელოვნების მიმართ დამოკიდებულების ფორმირებას,
გარემოს დაცვასა და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერების
განვითარებას.
N |
თემები |
შეხვედრების რაოდენობა |
1 |
Cacmis stili-Cveni imiji |
2 |
2 |
Bbunebrიvi katastrofebis riskis Sეmcireba |
2 |
სადამრიგებლო
საათის განხორციელების პროცესში გამოყენებული იქნება სხვადასხვა მეთოდი: ,,მინი’’ ლექცია
- ვერბალური ახსნის მეთოდი, დისკუსია, შემთხვევის განხილვა, ექსკურსია, გონებრივი იერიში,პრეზენტაცია
და როლური თამაში. სადამრიგებლო საათს წარმართავს
მასწავლებელი, მოწვეული სტუმარი (სკოლის ფსიქოლოგი) ან თვითონ მოსწავლეები, რომლებიც
წარადგენენ პრეზენტაციებს კონკრეტულ თემებზე. წლის განმავლობაში მოსწავლეთა საჭიროებებიდან
გამომდინარე შეიძლება შეიცვალოს ან დაემატოს სადამრიგებლო საათის თემები.
დაგეგმილი აქტივობების კალენდარული ცხრილი
N |
განსახორციელებელი აქტივობები |
მიზანი |
შესრულების დრო |
შენიშვნა |
1 |
სკოლის შინაგანაწესისა
და მოსწავლეთა კოდექსის გაცნობა. |
|
სექტემბერი |
|
2 |
მშობელთა კრება |
მშობელთა ჩართვა სასწავლო
პროცესში: სკოლის შინაგანაწესის, მოსწავლეთა კოდექსის გაცნობა; სასკოლო სასწავლო
გეგმის გაცნობა; სახელმძღვანელოების
მიღება-ჩაბარების აქტის ხელშეკრულებები.
|
სექტემბერი
|
|
3 |
სადამრიგებლო საათი მინდა ვიყო პოპულარული |
რა არის პოპულარულობა,რას
ვაკეთებთ ამისთვის? რა განაპირობებს ადამიანს იყოს პოპულარული |
სექტემბერი |
|
4 |
სადამრიგებლო საათი უნდა ვიოთ მომხიბლელი-,,მომხიბლელობა“ |
რა განაპირობებს ,მომხიბლელობას
-სილამაზეს? |
ოქტომბერი |
|
5 |
სადამრიგებლო საათი-
,კონფორმიზმი“ |
ქცევების ჩამოყალიბება
საზოგადოების წინაშე-ინფორმაციის მიწოდება სიტუაციის მიხედვით,ნაწარმოების განხილვა და დისკუსია თუ რას ნიშნავს კონფორმიზმი |
ნოემბერი |
|
|
|
|||
6 |
ახალი წლის სამზადისი |
შემოქმედებითი და ორგანიზაციული უნარების გააქტიურება |
დეკემბერი |
|
|
მშობელთა კრება |
პირველი სემესტრის
შეჯამება. მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაცნობა ინდივიდუალურად თითოეული მშობლისთვის. |
დეკემბერი |
|
7 |
სადამრიგებლო საათი-
,ლიდერობა“ |
moswavleebisaTvis liderobis, jgufuri muSaobis unarebis gavarjiSeba |
იანვარი |
|
8 |
სადამრიგებლო საათი-
ჩაცმის სტილი-იმიჯი |
მიზანი მოდა ,სასურველი
სამოსის მოხდენა ფერისა და ზომის მიხედვით |
თებერვალი |
|
|
სადამრიგებლო საათი ,,თამბაქოს მავნე ზეგავლენა’’ |
თამბაქოს მავნე გავლენაზე
საუბარი. მინი ლექცია. მოსწავლეები ამზადებენ პრეზენტაციას. |
თებერვალი |
|
9 |
ექსკურსია |
|
მარტი |
მოსწავლეთა ინტერესის
გათვალისწინებით |
10 |
სადამრიგებლო საათი-
არა ძალადობას! ფილმის ჩვენება და
დისკუსის ფილმის შემდეგ.
|
ვაჩვენებ დოკუმენტურ ფილმს,
სადაც ადამიანებს აიძულებენ და ბოროტად იყენებენ მათ შრომას, შემდეგ კი დისკუსია
და კიდევ დამატებით მაგალითების მოყვანა მოსწავლეების მხრიდან, დასკვნების გამოტანა. რას ნიშნავს ძალადობა,რამდენად
ხშირია ძალადობა ჩვენს დროში. ვინ შეიძლება აღმოჩდეს ძალადობის მსხვერპლი. ვინ არის მხოლოდ მოძალადე.
ძალადობა იყოს როგორც ფიზიკური ასევე ფსიქოლოგიური ბულინგის სახეების
გაცნობა და მისი პრევენცია მოზარდებში. |
მარტი |
|
|
სადამრიგებლო საათი 1. რას ნიშნავს ვიყო მოზარდი- თინეიჯერი? 2. მე და ჩემი მეგობრები |
განვუმარტო რა არის ,, თინეიჯერული’’ ასაკი და რატომ არის
განსხვავებუი სხვა ასაკობრივი პერიოდებისგან, ვისთან მეგობრობენ, როგორ არჩევენ მეგობრებს
და სხვ. |
აპრილი |
|
|
საკლასო დისკუსია ,, რატომ ხდება კონფლიქტები?’’ |
დისკუსიის მიზანია გამოვარკვიოთ კონფლიქტების
წარმოშობის მიზეზები, სახეები და შესაბამისი მაგალითების ირგვლივ მსჯელობა, როგორ
შეიძლება თავიდან ავიცილოთ კონფლიქტი? როგორც ქვეყანაში ისე ადამიანებთან ურთიერთობებში. |
აპრილი |
|
11 |
მშობელთა კრება |
მიმდინარე სასწავლო
პროცესის ანალიზი; საგნის პედაგოგებთან შეხვედრა; |
მაისი |
|
12 |
სადამრიგებლო საათი ,,უცენზურო ლექსიკა’’
|
უცენზურო სიტყვების
უარყოფით შედეგებზე საუბარი |
მაისი |
|
13 |
სადამრიგებლო საათი ,,ბავშვთა უფლებები’’ |
ბავშვთა უფლებათა კონვენციის
გაცნობა. დისკუსია |
1 ივნისი |
|
|
სადამრიგებლო საათი დოკუმენტური ფილმის ჩვენება და დისკუსია -შშმ. ადამიანებთან დამოკიდებლება |
გაითავისონ მოსწავლეებმა ყველა ის პრობლემა რაც შშმ. პირებს აწუხებთ, შეიცვალონ
დამოკიდებულება მათ მიმართ რომ საჭიროების შემთხვევაში დახმარება აღმოუჩინონ და არ
იყვნენ გულგრილები მათთან დამოკიდებულებაში. |
ივნისი |
|
14 |
მშობელთა კრება |
მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაცნობა(ინდივიდუალურად) და სასწავლო
წლის შეჯამება. ექსკურსიის დაგეგმვა |
ივნისი |
|
15 |
ექსკურსია
|
|
ივნისი |
მოსწავლეთა ინტერესების და
სასწავლო მიზნების გათვალისწინებით |
სასკოლო სასწავლო ექსკურსია სამცხე-ჯავახეთში 27 ივნისი
დამრიგებლის წლიური ანგარიში
2023-2024 სასწავლო წელი
ტრადიციულად დიდი შემართებითა და ენთუზიაზმით დავიწყე. VII- ა კლასში ირიცხება 21 მოსწავლე, აქედან 10 ბიჭი და
11 გოგონა.
ყველა მოწავლე წარმატებულია, არის 2 მოსწავლე 10 ქულიანი
(ბარბარე ინაური და მათე ვაშკიძე)ზოგადად კლასი არის დისციპლინირებული და მობილიზებული.
ნებისმიერ აქტივობას ასრულებენ პასუხისმგებლობით.სასწავლო წლის დასაწყისშივე
დავიწყე ზრუნვა მთელი რიგი იმ აქტივობების დაგეგმვაზე, რომელთა განხორციელებაც
მთელი წლის მანძილზე დავისახე მიზნად. პირველ რიგში შევადგინე მე-7 ა კლასის
სადამრიგებლო პროგრამა, რომელშიც თითოეული აქტივობა მოსწავლეთა საჭიროებებსა და შესაძლებლობებს
მოვარგე. მჯერა, რომ სკოლის უმთავრესი მიზანი მოსწავლეთა არამხოლოდ
რომელიმე დისციპლინით დაინტერესება უნდა იყოს, არამედ უნდა
ისახავდეს მრავალპროფილურ განვითარებას მიზნად. შემიძლია
განვაცხადო, რომ მთელი რიგი გასართობ-შემეცნებითი ღონისძიებები, რომლებიც წლების
განმავლობაში ჩემს და არამარტო ჩემს კლასში განმიხორციელებულა, იდეაში
სწორედ მოსწავლეთა მრავალფეროვანი შესაძლებლობების წარმოჩენასა და მათში
მოტივაციის ზრდას გულისხმობდა.საინტერესო იყო მოსწავლეებისათვის ქუთაისის
მესხიშვილის თეატრში წასვლა ულევი და ზღვა ემოციით წამოვიდნენ ბავშვები
ვთვლი, რომ ამ კუთხით მუშაობა ჩემი შემოქმედებითი საქმიანობის ერთ-ერთი ძლიერი
მხარეა, რასაც მომავალში კიდევ უფრო აქტიურ სახეს მივცემ.
წლის განმავლობაში
მონიტორინგს ვუწევდი მოსწავლეების საგნობრივი ცოდნის დონეს, ვამოწმებდი მათ დასწრებას
გაკვეთილებზე და აქტიურად ვთანამშრომლობდი საგნის მასწავლებლებთან მოსწავლეების საჭიროებების
გამოვლენის თვალსაზრისით და არსებული პროლემების აღმოფხვრის მიზნით.
კლასში მუშაობა მიმდინარეობდა შემდეგი მიმართულებით:
1) სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლება; 2) მოსწავლეთა ფიზიკური და გონებრივი განვითარებისათვის
სრულყოფილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა; 3) სამოქალაქო აქტივობისა და საზოგადოებრივი
პასუხისმგებლობის (სამართლიანობა, ტოლერანტობა, ჯანსაღი ცხოვრების წესი) ჩამოყალიბება.
მოსწავლეები აქტიურად არიან ჩართული სასკოლო და რეგიონალურ ოლიმპიადებში კერძოთ კინგსი, ევერესტი,
ტვინების ბრძოლა (სადაც გუნდი ,,ვასკო და გამა“
ჯერ სკოლის მაშტაბით შემდეგ რაიონის და ბოლოს რეგიონალურ ფინალშიც იასპარეზეს)მიღებული
აქვთ სიგელები და ფასიანი ვაუჩერი.
წლის განმავლობაში მშობლებთან მქონდა ინდივიდუალური
შეხვედრები, ვაცნობდი მათ ბავშვის აკადემიურ მოსწრებასა და ყიფაქცევას,ამით მათთან
მუდმივად აქტიურ კიმუნიკაციას ვინარჩუნებდი.
წლის ბოლოს მოვაწყვეთ სასკოლო სასწავლო ექსკურსია სამცხე-ჯავახეთში.
ვფიქრობ,
ჩემი სადამრიგებლო აქტივობები დამაკმაყოფილებლად განვახორციელე.
პირველი სემესტრის შეფასება
2023-2024 სასწავლო წელი
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ დიდი ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლის მე-7 კლასის მშობელთა კრების
ოქმი N 1
დიდი ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლა
21 სექტემბერი 2023 წ.
კრებას ესწრებოდა 15 მშობელი.
დღის
წესრიგი:
1. სახელმძღვანელოების მოვლა– პატრონობა
2. მშობელთა აქტივის არჩევა
დღის წესრიგის პირველ საკითხთან დაკავშირებით მოისმინეს:
კლასის ხელმძღვანელმა მშობლებს გააცნო სახელმძღვანელოებთან
დაკავშირებით დასადები ხელშეკრულება, მხარეთა შორის
უფლება–მოვალეობები. ასევე მოვლის და შეფასების წესები.
მშობლებს განემარტათ, რომ სახელმძღვანელოები მათ გადაეცემათ დროებით
სარგებლობაში და ყურადღებით უნდა იყვნენ რათა წიგნები იყოს ვარგისი
მომავალი სასწავლო წლისთვის.
დაადგინეს: გაფორმდა
ხელშეკრულება მშობლებსა და სკოლას შორის.
დღის წესრიგის მეორე საკითხთან დაკავშირებით მოისმინეს:
კლასის დამრიგებლის მოხსენება, რომელმაც აღნიშნა, რომ კლასში მუშაობისთვის,
ურთიერთობისთვის და დახმარებისთვის საჭიროა მშობელთა კომიტეტის არჩევა.
აზრი გამოთქვა: ნათია ბოხუამ დაასახელა თეა მიქავა და მაკა კანდელაკი კანდიდატურა
აღნიშნულ კანდიდატურებს ეყარა კენჭი.
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: 15
წინააღმდეგი: 0
თავი შეიკავა: 0
დაადგინეს: მშობელთა
კრებაზე აქტივის წევრებად არჩეულნი იქნენ დასახელებული მშობლები;
3. დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების
ამოწურვასთან დაკავშირებით კრება დახურულად გამოცხადდა
კლასის ხელმძღვანელი : მაია კახაძე
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ დიდი ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლის მე-7 კლასის მშობელთა კრების
ოქმი N 2
დიდი ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლა
25 ოქტომბერი 2023წ.
კრებას ესწრებოდა 17 მშობელი.
დღის
წესრიგი:
1. მიმდინარე ნიშნებისა და გაცდენების გაცნობა
2. მოსწავლეთა ყოფაქცევა
დღის წესრიგის პირველ საკითხთან დაკავშირებით მოისმინეს:
კლასის ხელმძღვანელმა მშობლებს გააცნო მოსწავლეთა მიმდინარე
შეფასება და გაცდენები. მშობლებს დაურიგდათ წინასწარ ამოწერილი ნიშნები და
გაცდენები საგნების მიხედვით.
ისაუბრა მათ ძლიერ და სუსტ მხარეებზე, იმ უნარ-ჩვევებზე რომლებსაც
კარგად ფლობენ ან ვერ ფლობენ.
აზრი გამოთქვა: კრებაზე
მშობლებმა გამოთქვეს საკუთარი მოსაზრებები, პრობლემები. ერთობლივად დავსახეთ ამ
პრობლემის გადაჭრის გზები.
დაადგინეს: სკოლის შინაგანაწესის მიხედვით კვირაში გამოვყავით ერთი დღე, პარასკევი, როდესაც დაინტერესებულ
მშობელს შეეძლება მოსვლა და საუბარი მასწავლებლებთან.
დღის წესრიგის მეორე საკითხთან დაკავშირებით მოისმინეს:
კლასის ხელმძღვანელმა აღნიშნა, რომ ამ სასწავლო წელს შეიმჩნეოდა
მოსწავლეთა ყოფაქცევის მკვეთრი ცვლილება.გაუმჯობესდა აკადემიური მოსწრება, თუმცა
რიგ საგნებში პრობლემა დარჩა, რაც მეორე სემესტრისთვის ვფიქრობ გამოსწორდება.
კლასის ხელმძღვანელმა ქ-მა მაია კახაძემ მშობლებს გააცნო მოსწავლეთა პირველი სემესტრის შეფასება და გაცდენები. მშობლებს დაურიგდათ წინასწარ ამოწერილი ნიშნები და გაცდენები საგნების მიხედვით. ისაუბრა კლასის საერთო მომზადების შესახებ. ქ-მა მაია კახაძემ აღნიშნა, რომ კლასში საჭიროა მეტი მუშაობა. ესაუბრა მათ ინდივიდუალურადაც მოსწავლეთა ძლიერ და სუსტ მხარეებზე, იმ უნარ-ჩვევებზე რომლებსაც კარგად ფლობენ ან ვერ ფლობენ. მიათითა მშობლებს რომ შეუძლიათ ელექტრო ჟურნალის მეშვეობით აკონტროლონ თავიანთი შვილების აკადემიური მოსწრება
აზრი გამოთქვა: კრებაზე
მშობლებმა გამოთქვეს საკუთარი მოსაზრებები, პრობლემები. ერთობლივად დავსახეთ ამ
პრობლემის გადაჭრის გზები.
დაადგინეს: მოხდებოდა მოსწავლეებთან საუბარი, სადამრიგებლო საათში ცვლილების
შეტანა და ამ საკითხის წინა პლანზე წამოწევა და მუდმივი კონტროლი.
დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით
კრება დახურულად გამოცხადდა.
სხდომის დასასრული: 16 : 00 სთ
კლასის ხელმძღვანელი : მაია კახაძე
დამრიგებელი
სსიპ.სამტრედიის მუნიციპალიტეტის
სოფელ დიდი ჯიხაიშის N1 საჯარო სკოლის
2023-2024სასწავლო წლის
VII-კლასის სადამრიგებლო პროგრამა
დამრიგებლის
მუშაობის მიზანი:
დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების
ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური
შესაძლებლობების განვითარებაში; ხელი შეუწყოს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების
წესის
დამკვიდრებას, დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბებას;
დაეხმაროს თითოეულ მოსწავლეს
ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
დამრიგებლის მუშაობა წარიმართება შემდეგი
პრინციპებით:
ა) მოსწავლის სრულფასოვანი
აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს
პიროვნების ფიზიკური, კოგნიტური (შემეცნებითი) და ემოციურ-სოციალური განვითარებისაკენ;
ბ)
მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის
ფუნქციაა მოსწავლის პოტენციური ძალების ამოქმედება და მისი ნიჭისა და შესაძლებლობების
გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
გ) მოსწავლეებში პასუხისმგებლობის გრძნობის
განვითარება - დამრიგებელმა მოსწავლეებს საშუალება უნდა მისცეს, მონაწილეობა მიიღონ
აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი
პრობლემების მოგვარებაში;
დ) თანამშრომლობის პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა
მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, პატივისცემასა და ნდობას.
ერონული სასწავლო გეგმის მიხედვით დამრიგებელს ევალება:
·
გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ
წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი,
მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);
·
საბაზო საფეხურზე ჩაატაროს სადამრიგებლო
საათი არანაკლებ თვეში ერთხელ, რომლის ფარგლებშიც დამრიგებელმა მოსწავლის ასაკის შესაბამისად
უნდა იმუშაოს სხვადასხვა უნარის განვითარებაზე;
·
დაეხმაროს მოსწავლეს აკადემიური
თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
·
იყოს შუამავალი მოსწავლეს, მშობელსა
და მასწავლებელს შორის თანამშრომლობითი ურთიერთობის ჩამოყალიბებაში;
·
რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ)
მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული
პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ;
·
საჭიროების შემთხვევაში, შეხვდეს
დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან
დაკავშირებული ინფორმაცია;
·
სასწავლო წლის ბოლოს გააანალიზოს
სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის მიღწევები, გაკვეთილებზე დასწრება და ქცევა
მასწავლებლებისგან მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე, მოამზადოს თითოეული მოსწავლის
მოკლე დახასიათება ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ და მიაწოდოს მშობელს და შეინახოს
თავადაც, მოსწავლის განვითარებაზე შემდგომი დაკვირვების მიზნით.
დიდი ჯიხაიშის N1 საჯარო სკოლის VII კლასის
დახასიათება
VII კლასში ირიცხება 2 1მოსწავლე: 10გოგონა და 11 ვაჟი. ახალი სასწავლო წლიდან სადამრიგებლო პროგრამის ფარგლებში
დაგეგმილი აქტივობები ხელს შეუწყობს მოსწავლეების უფრო აქტიურად ჩართვას სწავლის პროცესში
და შესაბამისად სწავლის ხარისხის ამაღლებას.
სადმრიგებლო საათის თემები შემდეგ ორ მიმართულებაში არის გაერთიანებული:
1.
პიროვნული, მორალური და
სოციალური განვითარება - რომელიც აერთიანებს ფიზიოლოგიურ განვითარებას, ჰიგიენას, ჯანსაღი
ცხოვრების წესს, პიროვნულ თვისებებს, ინტერესებს, პროფორიენტაციას, ღირებულებათა ფორმირებას,
მეგობრობას და შემწყნარებლობას.
N |
თემები |
შეხვედრების რაოდენობა |
1 |
გატაცება თუ დამოკიდებულება |
1 |
2 |
უნდა გვეშინოდეს თუ არა კრიტიკის |
1 |
3 |
სიმორცხვე |
2 |
4 |
მარტოობა |
2 |
5 |
ჯგუფი თუ ინდივიდუალობა |
2 |
6 |
თამბაქოს მავნე ზეგავლენა |
1 |
7 |
უკვე დიდი ვარ |
1 |
2.
შემეცნებითი და კულტურული
განვითარება - აერთიანებს სწავლის, მეცნიერების, ხელოვნების მიმართ დამოკიდებულების ფორმირებას,
გარემოს დაცვასა და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერების
განვითარებას.
N |
თემები |
შეხვედრების რაოდენობა |
1 |
იუმორი ჩვენს ცხოვრებაში |
1 |
2 |
მიბაძველობა-კუმირები და თაყვანისმცემლები |
1 |
3 |
ბუნებრივი კატასტროფების რისკის შემცირება |
5 |
სადამრიგებლო
საათის განხორციელების პროცესში გამოყენებული იქნება სხვადასხვა მეთოდი: ,,მინი’’ ლექცია
- ვერბალური ახსნის მეთოდი, დისკუსია, შემთხვევის განხილვა, ექსკურსია, გონებრივი იერიში,პრეზენტაცია
და როლური თამაში. სადამრიგებლო საათს წარმართავს
მასწავლებელი, მოწვეული სტუმარი (სკოლის ფსიქოლოგი) ან თვითონ მოსწავლეები, რომლებიც
წარადგენენ პრეზენტაციებს კონკრეტულ თემებზე. წლის განმავლობაში მოსწავლეთა საჭიროებებიდან
გამომდინარე შეიძლება შეიცვალოს ან დაემატოს სადამრიგებლო საათის თემები.
დაგეგმილი აქტივობების კალენდარული ცხრილი
N |
განსახორციელებელი აქტივობები |
მიზანი |
შესრულების დრო |
შენიშვნა |
|
1 |
სკოლის შინაგანაწესისა
და მოსწავლეთა კოდექსის გაცნობა. |
|
20 სექტემბერი |
|
|
2 |
მშობელთა კრება |
მშობელთა ჩართვა სასწავლო
პროცესში: სკოლის შინაგანაწესის, მოსწავლეთა კოდექსის გაცნობა; სასკოლო სასწავლო
გეგმის გაცნობა; სახელმძღვანელოების
მიღება-ცაბარების აქტის ხელშეკრულებები. |
სექტემბერი სექტემბერი |
|
|
3 |
სადამრიგებლო საათი გატაცება თუ დამოკიდებულება’’ |
damrigebeli esaubreba moswavleebs imis Taobaze, rom yvela adamians gvaqvs daRlilobisgan, usiamovno ganwyobisgan gadarTvis saSualeba, rac did siamovnebas gvaniWebs |
27 სექტემბერი |
|
|
4 |
სადამრიგებლო საათი ,,უნდა გვეშინოდეს
თუ არა კრიტიკის |
რა არის კრიტიკა? რატომ
არის კრიტიკა უსიამოვნო? რა ფორმით უნდა მოხდეს კრიტიკა? |
ოქტომბერი |
|
|
5 |
ქუთაიისის მესხიშვილის თეატრში ვიზიტი |
თეატრალური შემოქმედება
განუყოფელია პედაგოგიკისგან. მოსწავლე თეატრში ეზიარება პროფესიულ ხელოვნებას, უყალიბდება
გემოვნება, მდიდრდება მისი ლექსიკა და ემოცია. |
4ნოემბერი |
|
|
6 |
სადამრიგებლო საათი ,,სიმორცხვე“ |
ინფორმაციის
მიწოდება დისკუსია თემის ირგვლივ,
damrigebeli sTavazobs moswavleebs sadiskusio Temas moswavleebs: garkveul situaciaSi yvela adamians axasiaTebs somorcxve |
ნოემბერი |
|
|
|
|
||||
7 |
საახალწლო სამზადისი
კლასში |
შემოქმედებითი და ორგანიზაციული
უნარების გააქტიურება |
დეკემბერი |
|
|
8 |
შთაბეჭდილებებისა და
მოლოდინების შესახებ საუბრები |
ახალი წლის მიმართ
პოზიტიური და ნაყიფიერი განწყობის შექმნა.მიზნებისა და სურვილების კლასიფიკაცია. |
იანვარი |
|
|
9 |
მშობელთა კრება |
პირველი სემესტრის
შეჯამება. მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაცნობა ინდივიდუალურად თითოეული მშობლისთვის. |
დეკემბერი |
|
|
10 |
ექსკურსია ქალაქში |
|
იანვარი |
მოსწავლეთა ინტერესის
გათვალისწინებით |
|
11 |
სადამრიგებლო საათი მარტოობა |
თემის არჩევა და განხილვა |
თებერვალი |
|
|
12 |
სადამრიგებლო საათი ,, არა ძალაობას!’’ |
ბულინგის სახეების
გაცნობა და მისი პრევენცია მოზარდებში. |
თებერვალი |
|
|
13 |
მშობელთა კრება |
მიმდინარე სასწავლო
პროცესის ანალიზი; საგნის პედაგოგებთან შეხვედრა; |
მარტი |
|
|
14 |
სადმრიგებლო საათი უკვე დიდი ვარ |
რაში ვლინდება მათი
აზრით დიდობა(მოწიფულობა) |
მარტი |
|
|
15 |
3 მარტი - დედის დღე |
მზადება დედის დღისთვის:
მშობლებისთვის მისალოცი ბარათების და ვიდეორგოლის მომზადება. |
აპრილი |
|
|
16 |
სადამრიგებლო საათი ,,თამბაქოს მავნე ზეგავლენა’’ |
თამბაქოს მავნე გავლენაზე
საუბარი. მინი ლექცია. მოსწავლეები ამზადებენ პრეზენტაციას. |
აპრილი |
|
|
17 |
სადმრიგებლო საათი ,, ლიდერობა’’ |
რას ნიშნავს იყო ლიდერი; ლიდერის საუკეთესო
თვისებები. |
მაისი |
|
|
18 |
სადამრიგებლო საათი იუმორი ჩვენს ცხოვრებაში |
gvexmareba Tu ara iumoris grZnoba? ra SemTxvevaSi? dagxmarebiaT Tqven? |
მაისი |
|
|
19 |
სადამრიგებლო საათი ,,ბავშვთა უფლებები’’ |
ბავშვთა უფლებათა კონვენციის
გაცნობა. დისკუსია |
1 ივნისი |
|
|
20 |
მშობელთა კრება |
მოსწავლეთა აკადემიური
მოსწრების გაცნობა(ინდივიდუალურად) და სასწავლო წლის შეჯამება. ექსკურსიის დაგეგმვა |
10 ივნისი |
|
|
21 |
ექსკურსია |
|
ივნისი |
მოსწავლეთა ინტერესების და სასწავლო მიზნების გათვალისწინებით |
|
კლასის საათი
კლასის საათს 2023-2024სასწ.წელს დათმობილი ექნება 17 საათი.
ჩატარდება თვეში ორჯერ
# |
თემები |
მიზანი |
შენიშვნა |
1 |
კლასის საათი ორგანიზაციულ საკითხებზე |
პიროვნული და მორალური განვითარება |
|
2 |
როგორ ვსწავლობთ,როგორ ვისწავლოთ უკეთ? |
პიროვნული და მორალური განვითარება |
|
3 |
გარემოს სისუფთავეზე ზრუნვა. კლასის, ეზოს, ქუჩის სისუფთავეზე
ზრუნვა. |
გარემოს დაცვითი კულტურის განვითარება. |
|
4 |
ჯანსაღი ცხოვრების წესი |
ცხოვრების ჯანსაღი წესის კულტურის განვითარება. |
|
5 |
ურთიერთობა თანატოლებთან დაუფროსებთან |
პიროვნული და მორალური განვითარება |
|
6 |
ქვეყნის დღესასწაულები და მათი აღნიშვნის ტრადიციები. |
ქვეყნის ტრადიციების მიმართ
საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება. |
|
7 |
პირველი სემესტრის შედეგების გაცნობა |
პიროვნული და მორალური განვითარება |
|
8 |
ადამიანის უფლებები |
ზნეობრივი განვითარება. |
|
9 |
მინდა ვიყო წარმატებული |
პიროვნული და მორალური განვითარება |
|
10 |
არა ძალადობას |
ზნეობრივი განვითარება. |
|
11 |
ურთიერთობისას სწავლის პროცესშიწამოჭრილი სირთულეები და მათი გადაჭრისგზები |
მორალური განვითარება |
|
12 |
სპორტის მნიშვნელობა |
ფიზიკური განვითარება |
|
13 |
მავნე ჩვევების საფრთხე |
პიროვნული განვითარება |
|
14 |
ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებებi |
პიროვნული და მორალური განვითარება |
|
15 |
დროის ორგანიზება |
პასუხისმგებლობის განვითარება |
|
16 |
სასწავლო წლის შედეგების გაცნობა |
პასუხისმგებლობის განვითარება |
|
17 |
სასწავლო წლის შეჯამება |
ზნეობრივი განვითარება. |
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ
დიდი ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლის მე-6 კლასის მშობელთა კრების
ოქმი N 1
დიდი ჯიხაიში 15.09.
2022 წ.
საქართველოს
მთავრობის 2020 წლის 23 მაისის N322 დადგენილებით დამტკიცებული
„იზოლაციისა
და კარანტინის წესების“ მე-3 მუხლის მე-3 პუნქტის შესაბამისად, სხდომა
წარიმართა
დისტანციურ რეჟიმში.
სხდომის
დაწყების დრო: 19:00 სთ.
მიზანი:
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ახალი
სადამრიგებლო მუშაობის
გაცნობა.
განსახილველი
საკითხები:
1)
სასკოლო სახელმძღვანელოების მიღება-ჩაბარების აქტების მშობლებისათვის გაცნობა ,
გადაცემა
და ხელმოწერებით დადასტურება.
2)
სასკოლო შინაგანაწესის გაცნობა.
3)
მშობელთა საკონტაქტო მონაცემების დაზუსტება-განახლება.
კრებას
ესწრებოდა 20 (ოცი) მშობელი
კრება
გახსნა მე- 6 კლასის დამრიგებელმა -მაია კახაძემ.მან მშობლებს
გააცნო
კრების დღის წესრიგი და მიმართა მათ ხომ არ სურდათ რაიმე საკითხის დამატება.
კენჭი
ეყარა დღის წესრიგის დამტკიცებას
მომხრე--------20
წინააღმდეგი-----0
თავი
შეიკავა-----0
დაადგინეს
დღის წესრიგი შემდეგი სახით:
1)
სასკოლო სახელმძღვანელოების მიღება-ჩაბარების აქტების მშობლებისათვის გაცნობა ,
გადაცემა
და ხელმოწერებით დადასტურება.
2)
სასკოლო შინაგანაწესის გაცნობა.
3)
მშობელთა საკონტაქტო მონაცემების დაზუსტება-განახლება.
4)
ახალი სადამრიგებლო პროგრამის გაცნობა
VI-ა
კლასის --დამრიგებელმა მაია კახაძემ მშობლებს გააცნო თავისი მუშაობის
პრინციპი, აღნიშნა სადამრიგებლო პროგრამის აქტივობების
მნიშვნელობა და
მოსწავლეებისა
და მშობლების როლი ამ აქტივობების განხორციელებაში, რაც დიდად
შეუწყობს
ხელს შემდგომში მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების დონის ამაღლებასა და
სწავლის
მოტივაციის გაზრდას.
ასევე
მშობლებს გააცნო სახელმძღვანელოების მიღება-ჩაბარების ხელშეკრულებები
და
მიეთითათ მისი შევსების პრინციპებზე.
მშობლებს
განემარტათ მოსწავლის ქცევის კოდექსის ის მუხლები,
სადაც
აღნიშნულია სკოლის მოსწავლის ჩაცმულობის საკითხი.
მშობლების
გადაწყვეტილებით დიდი ყურადღდება დაეთმობა მათი მხრიდან ამ
საკითხს.
ასევე სახელმძღვანელოების მოვლას და მათ აქტიურ მონაწილეობას სასკოლო
ცხოვრებაში.
კლასის ხელმძღვანელმა აგრეთვე ისაუბრა ონლაინ სწავლებაზე.
მან აღნიშნა,რომ
საჭიროებიდან
გამომდინარე, მიმდინარე სასწავლო წელსაც სწავლის პროცესი ხან
პხან
კი ონლაინ რეჟიმში წარიმართება და მზად იყვნენ ამისთვის.
კრებაზე
სხვა განსახილველი საკითხები არ წამოჭრილა.
კრება დასრულებულად გამოცხადდა.
კლასის ხელმძღვანელი:
/მ.კახაძე/
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ
დიდი
ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლის
VI კლასის მშობელთა
კრების
ოქმი N2
დიდი ჯიხაიში 20
.01.2023წ.
სხდომის დაწყების დრო:15:00 საათი
სხდომას ესწრებოდნენ:
- მაია კახაძე- კლასის ხელმძღვანელი;
- 16 -მშობელი
კრებას ესწრებოდა 16 მშობელი.
კრება გახსნა კლასის ხელმძღვანელმა ქ - მა მაია კახაძემ მან მშობლებს
გააცნო მშობელთა კრების დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ რაიმე
საკითხის დამატება.
დღის
წესრიგი:
1. მიმდინარე ნიშნებისა და გაცდენების გაცნობა;
კენჭი ეყარა დღის
წესრიგის დამტკიცებას:
მომხრე ---- 16
წინააღმდეგი ---0
დღის
წესრიგი 1: მიმდინარე ნიშნებისა და გაცდენების გაცნობა;
კლასის
ხელმძღვანელმა ქ-მა მაია კახაძემ მშობლებს გააცნო მოსწავლეთა პირველი
სემესტრის შეფასება და გაცდენები. მშობლებს
დაურიგდათ წინასწარ ამოწერილი ნიშნები და გაცდენები საგნების მიხედვით. ისაუბრა
კლასის საერთო მომზადების შესახებ. ქ-მა მაია კახაძემ აღნიშნა, რომ კლასში საჭიროა
მეტი მუშაობა. ესაუბრა
მათ ინდივიდუალურადაც მოსწავლეთა ძლიერ და სუსტ მხარეებზე, იმ
უნარ-ჩვევებზე რომლებსაც კარგად ფლობენ ან ვერ ფლობენ. მიათითა მშობლებს რომ
შეუძლიათ ელექტრო ჟურნალის მეშვეობით აკონტროლონ თავიანთი შვილების აკადემიური
მოსწრება
აზრი
გამოთქვა: ქ-მა თეა მიქავამ და ქ-მა მაკა მამალაძემ
მათ გამოთქვეს საკუთარი მოსაზრებები, პრობლემები. ერთობლივად დავსახეთ ამ
პრობლემის გადაჭრის გზები.
დაადგინეს: კვირაში
გამოვყავით ერთი დღე, პარასკევი, როდესაც დაინტერესებულ მშობელს, რიგრიგობით,
შეეძლება მოსვლა სკოლის ეზოში, დამრიგებელთან წინასწარ შეთანხმებით, და
საუბარი მასწავლებლებთან.-აგრეთვე სოციალური ქსელის საშუალებით სადაც mesenjer--ით,
ყოველდღიური ზოგადი ინფორმაციის მიწოდება
კენჭი ეყარა დღის
წესრიგს:
მომხრე ---- 16
წინააღმდეგი ---0
დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით კრება დახურულად გამოცხადდა.
სხდომის დასასრული: 16 : 00 სთ
კლასის ხელმძღვანელი : მაია კახაძე
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ
დიდი ჯიხაიშის #1 საჯარო სკოლის VI კლასის მშობელთა კრების
ოქმი N3
დიდი ჯიხაიში 7
.03.2023წ.
სხდომის დაწყების დრო:15:00 საათი
სხდომას ესწრებოდნენ:
1.
მაია კახაძე-
კლასის ხელმძღვანელი;
2.
მშობლები
კრებას ესწრებოდა 15 მშობელი.
კრება გახსნა კლასის ხელმძღვანელმა ქ - მა მაია კახაძემ. მან მშობლებს
გააცნო მშობელთა კრების დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ რაიმე
საკითხის დამატება.
დღის
წესრიგი:
1.კლასის
მიმდინარე ზოგადი აკადემიური მოსწრების შესახებ;
კენჭი
ეყარა დღის წესრიგის დამტკიცებას:
მომხრე
---- 15
წინააღმდეგი ---0
მოისმინეს: 1.კლასის მიმდინარე ზოგადი აკადემიური
მოსწრების შესახებ;
მოისმინეს
კლასის დამრიგებლის მოხსენება კლასის აკადემიური მოსწრების შესახებ. პერიოდულად ტარდება დამოუკიდებელი სამუშაოები, რომელთა შედეგები ინდივიდუალურად ეცნობებათ მშობლებს. დამრიგებელმა და საგნის მასწავლებლებმა თხოვეს მშობლებს მეტი ყურადღება
დაეთმოთ მათი შვილების შინაგანი მოტივაციის და პასუხისმგებლობის გრძნობის ამაღლებისთვის.
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: 15
წინააღმდეგი: 0
დაადგინეს:
მშობლები
დაეხმარებიან შვილებს დროის სწორად განაწილებაში, სისტემატიურად
იზრუნებენ მათში პასუხისმგებლობის გრძნობის ამაღლებაზე. მშობლებმა
აღნიშნეს,
რომ კმაყოფილები არიან საგნის მასწავლებლების მუშაობით, რომ მათთვის უმნიშვნელოვანესია
აკადემიური მოსწრების შედეგები და აქედან გამომდინარე მნიშვნელოვანია ყველა ის ღონისძიება,
რომელიც ამ შედეგის გაუმჯობესებისკენ არის მიმართული, მადლობელი არიან სკოლის დირექციის,
თითოეული პედაგოგის და მზად არიან ითანამშრომლონ პედაგოგებთან, რათა ერთობლივად იქნეს
დაძლეული არსებული პრობლემები აკადე,იურ მოსწრებასთან დაკავშირებით, რომლებიც ხელს
უშლის მათ შვილებს წარმატების მიღწევაში.
სხდომის დასასრული: 16: 20 სთ
კლასის ხელმძღვანელი : მაია კახაძე
No comments:
Post a Comment